Bredband
Stockholms stadsnät är leverantör av bredband, TV och telefoni via bredbandsuttaget i husets lägenheter.

Kostnaden för internetanslutning ingår i månadsavgiften.
Alla övriga kostnader och abonnemang enligt nedan betalas av respektive lägenhetsinnehavare och avtalas direkt med Stockholms Stadsnät. 

I varje lägenhet finns det en anslutningspunkt med en så kallad tjänstedelare med beteckningen XG6846 https://www.stockholmsstadsnat.se/wp-content/uploads/2018/08/installationsguide_xg6846_2018aug.pdf

Tjänstedelaren har fyra ingångar (LAN1-LAN4). LAN1 och LAN2 används för att ansluta en internetkabel direkt mellan dator och tjänstedelare. Det ger högst överföringshastighet. Till samma ingångar (LAN1 eller LAN2) kan man också ansluta en egen trådlös router (WiFi-router) för att via WiFi kunna ansluta t ex mobiltelefon, padda eller dator. En trådlös router kan inhandlas på valfri elektronikbutik (t ex Kjell & Company, Webhallen eller El-giganten) eller från Stockholms Stadsnät (länk) eller ringer 08-501 220 10.  

Stockholms Stadsnät erbjuder även teknisk hjälp via hembesök.

 

TV & IP-telefoni
För att ansluta TV behöver du till ingång LAN3 eller LAN4 ansluta en så kallad digitalbox. Den beställer och bekostar du själv via Stockholms Stadsnät (länk) eller ringer 08-501 220 10.  
Stockholms Stadsnät erbjuder även teknisk hjälp via hembesök.

För att ansluta IP-telefoni kontaktar du Stockholm Stadsnät. https://www.stockholmsstadsnat.se/fastighetsagare/tjanster/telefoni/

Kundtjänst Stockholms Stadsnät
Telefon: 08-501 220 10
E-post: 
Helgfria vardagar 8.00-22.00, helgdagar 10.00-18.00

Driftsstörningar Stockholms Stadsnät